T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / MALKARA - Malkara Mesleki Eğitim Merkezi

TEKİR-AĞ

Haz

Mesleki Eğitim Merkezleri

Ülkemizin nitelikli iş gücü ihtiyacı çerçevesinde öğrencilerin; ilgi, istek, yetenek ve kişilik özelliklerinin ortaya çıkarılması, başarılı ve mutlu olabilecekleri bir mesleği seçmeleri için meslekler hakkında bilgilendirilmeleri, eğitim sistemi ile çalışma hayatı arasındaki ilişkinin güçlendirilmesi ülkemiz insan kaynağının geliştirilmesi açısından büyük önem arz etmektedir. Bu kapsamda Mesleki eğitim merkezleri, ülkemizin meslek sahibi insan ihtiyacını karşılayabilmek adına çalışmalarını sürdürmektedir.

 

Biz de okul olarak Mesleki Eğitim Merkezi Programlarının tanıtımı ve yaygınlaştırılması amacı ile 2022-2023 eğitim öğretim yılı başında çalışma planı hazırladık. Şu ana kadar plana bağlı olarak yaptığımız çalışmaları aşağıda sunuyoruz. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Haz

Okul gelişim planı, okulun mevcut durumu ve gelecekte hedeflenen durumu ile ilgili olarak gereksinim duyulan bilgileri organize eder. Okul gelişiminde temel amaç eğitim ve öğretimin niteliğinin geliştirilmesi, öğrenci başarısının arttırılması ile okulun fiziksel ve insan kaynaklarının geliştirilmesidir (MEB, 2007). 

Okul olarak 2022-2023 eğitim öğretim yılı başında hazırlamış olduğumuz “Okul Gelişim Planımız” doğrultusunda yıl sonuna kadar yaptığımız faaliyetleri raporlaştırıp aşağıda sunmuş bulunmaktayız. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Haz

Okulumuzun tanıtımı amacıyla el broşürleri hazırlayıp ilçedeki ilköğretim okullarına dağıttık.

Kurum bünyesinde gerçekleştirilen tüm proje ve etkinlikleri okul idareci ve öğretmenleri bir araya gelip değerlendirdik ve öne çıkan çalışmaların okulumuzun önünde sergilenmesine karar verdik.

Öğrencilerimizin özveri ve emekleriyle yıl boyunca yaptıkları bir çok proje ve çalışmaları okulumuzun ön tarafına hazırladığımız alanda sergiledik.

Ayrıca okulumuz öğrencilerinin sportif etkinliklerde kazanmış oldukları şampiyonluk kupa ve madalyalarını sergiledik.

Haz

Değerler Eğitimi Projesinin amacı öğrencinin insani yönünü ele almak, onun ‘iyi’ değerlerin ve bu değerlere göre davranmanın ne olduğunu bilmesine yardımcı olarak sosyal ve duygusal gelişimini desteklemektir.

Değerler Eğitimi konusunda yıl içerisinde yaptığımız etkinlikleri aşağıda sunuyoruz.

DEĞERLER EĞİTİMİNİN HEDEFLERİ

-          Öğrencilerde kültürel çoğulculuk kavramını oluşturmak.

-          Kendisini dünya vatandaşı olarak görmesini sağlamak.

-          İyi karakterli bireyler yetiştirmek.

-          Öğrencinin kendini tanımasını ve yeteneklerinin farkına varmasını sağlamak.

-          Öğrencinin yeteneklerini bilgiye dönüştürerek hayata geçirmesini sağlamak.

-          Bilgiyi doğru kullanan liderlerin oluşmasına katkı sağlamak.

-          Temel insani değerleri kazandırmak ve hayata geçirilmesini sağlamak.

NEDEN DEĞERLER EĞİTİMİNE GEREKSİNİM DUYUYORUZ?

-          Tüm insanlık için geçerli olan evrensel değerleri öğrencilerimize benimsetmek,

-          Toplumdaki ahlaki ve sosyal yozlaşma sonucu kaybolan değerlere sahip çıkılmasını sağlamak,

-          Bilgi toplumunun gereksinimleri doğrultusunda kendisiyle barışık, değerleri olan, ilkeli bireyler yetişmesine katkıda bulunmak,

-          Ortak ahlâk arayışında, ortak değerler sisteminin oluşmasına katkıda bulunmak.

Haz

İşletmelerimiz ile yapılan Protokollerde;

Amaç

Madde 3- Bu protokolün amacı; İL/İLÇE MEM ile işletme arasında 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamındaki alanlarda mesleki eğitim ve istihdam süreçlerini hayata geçirmektir.

 

Kapsam

Madde 4- İL/İLÇE MEM ile işletme iş birliğinde, okul ve işletme arasında gerçekleştirilecek eğitim faaliyetlerine ilişkin usul ve esasları kapsar.

2022-2023 Eğitim-öğretim yılında protokol yaptığımız işletmelerin listesi aşağıdadır.

Haz

Bu anketin amacı okulumuzda hangi rehberlik hizmetlerine ihtiyaç duyduğunuzu belirlemektir.

Haz

Bu anketin amacı okulda öğrencilerimizin hangi rehberlik hizmetlerine ihtiyaç duyduğunu belirlemektir.

Haz

Bu anketin amacı okulumuzda öğrencilerimizin hangi rehberlik hizmetlerine ihtiyaç duyduğunu belirlemektir.

Haz

Okul Kültürü; Yönetici, öğretmen ve diğer çalışanların katkılarıyla oluşan ve paylaşılan değerler, inançlar ve normlar bütünüdür.

     Girdisi ve çıktısı insan olan okulda kültür kavramı çok daha önem taşımaktadır. Eğitim kurumlarında çalışan herkesin ayni inanç etrafında toplanabilmesi ve ortak payda da birleşmesi bir kültürün yaratılmasında en önemli adımdır.

     Çünkü kurumun tümü içinde derinden paylaşılan amaç, değer ve görev duyguları olmadan belli bir büyüklük ölçüsünü ve etkinliğini koruyabilmesi ve uzun yaşaması mümkün değildir. 

Biz okul olarak kurum kültürümüzü daha da güçlendirmek gayreti içerisindeyiz. Bunun için;

-Belirli aralıklarda İdareci ve öğretmenlerimizi yemekli toplantılar ile bir araya getirerek kurumsal birlik ve beraberliğimizi güçlendirmeye gayret etmekteyiz.

-Öğrencilerimizin usta öğretici ve velileriyle bir araya gelerek eğitim öğretim faaliyetlerimiz hususunda bilgilendirmeler yapmaktayız.

-Okulumuzda sportif faaliyetlerine verdiğimiz önem meyvelerini vermiş olup, geçen yıl futsal da liseler arası ilç birincisi ve 5000 metre genç erkekler koşusunda birincilik madalyasını aldık. Bu yıl da liseler arası halı saha futbol turnuvasında liseler arası ikinci olduk. Sportif faaliyetlerdeki başarımız okul sektör işbirliği ve kültürünün gelişmesinde önemli katkılarda bulunmuştur.

-Meslek odalarımız, Malkara Organize Sanayi, ticaret borsası ve Malkara Küçük Sanayi Sitesi Yapı Kooperatifi ile devamlı temas halindeyiz.

-Koordinatör öğretmenlerimiz aracılığı ile işletmelere her hafta ziyaret edilerek rehberlik sunmaktayız.

Haz

-Okul öğretmenlerimiz tarafından Milli Mücadelemizin başlangıcı olan 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nın önemini anlatan söyleşi, slayt ve film etkinlikleri düzenlenerek öğrencilerimiz bilgilendirilmeye çalışılmıştır.

-Okulumuz zemin katına farkındalık oluşturmak için öğrencilerimiz tarafından 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı panosu hazırlanmıştır.

- 15-21 Mayıs 2023 Yılı Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı ile Gençlik Haftası Faaliyetleri Programı çerçevesinde İlçemizde düzenlenen liseler arası  Halı Saha Futbol turnuvasında okulumuz 2.lik kupasını almıştır.

Haz

-İlçemiz Ortaokul, Lise ve Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğünün okul müdürleri ve rehber öğretmenlerinin katılımı ile 17.05.2023 Çarşamba günü saat 15:00’da Hüsniye Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi konferans salonunda okulumuzun tanıtımı gerçekleştirilmiştir.

-Sağlamtaş Cumhuriyet Ortaokulu öğrencileri okulumuzu ziyarette bulunmuş ve tanıtımlar yapılmıştır.

May

Okulumuzun koordinatör öğretmenleri tarafından işletme ziyaretleri yapıldı. Ayrıca Malkara Sanayi Sitesi Başkanı Sayın Arif Kızıl’ı okul olarak ziyarette bulunduk.

May

Otizm ile ilgili farkındalık oluşturmak ve otistik bireylerin sorunlarına çözüm bulmak amacıyla, 2 Nisan, Birleşmiş Milletler tarafından "Dünya Otizm Farkındalık Günü" olarak ilan edilmiştir. Bu çerçevede Nisan ayı boyunca tüm dünyada otizmle ilgili yapılan etkinlikler yoluyla, otistik bireylerin toplumla bütünleşmelerini sağlamaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır.

Otizmle ilgili yapılan birçok çalışma sonucuna göre; otizmli bireylerin gelişiminde en önemli unsur, almış oldukları eğitimdir. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, tüm Türkiye´de Rehberlik ve Araştırma Merkezleri'nde çalışan uzman ekibi ile otizmli bireylerin tanılanması ve kendilerine en uygun eğitim ortamlarına yönlendirilmesi amacıyla hizmet etmektedir. 

 

2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ

 

Ne Kadar Tanır Ve Anlarsak O Kadar Yardım Edebiliriz !!!

 

Otizimli Bireylerin Özellikleri:

  • İnsanlarla iletişim kurma biçimleri oldukça farklıdır; çoğunlukla yüz yüze /göz göze iletişim kurmaktan kaçınırlar.
  • İçe kapanık; kendi halinde bir görüntüleri vardır.
  • Çevresindeki insanların davranışlarını ve söylediklerini pek taklit etmezler bu nedenle önemli bir kısmının zekası normal düzeyde iken yine de öğrenme sürecinde güçlük çekerler.
  • Dil ve konuşma becerilerinde güçlük çekerler; konuşmaları çok az kelime ile ya da konuşsa bile çarpık konuşma,  karşılıklı konuşmama…vb  güçlükler yaşarlar. Bu nedenle de işaretlerle/ beden dili ile iletişim kurmaya çalışırlar.
  • Tek başına oyun oynama eğilimleri yaygındır.(İçe dönük ve sosyal olarak içe kapanık bir halleri gözlenir)
  • Bazı otizmli bireylerde anlamsız, amaçsız gibi görünen tekrarlayan hareketler ve takıntılı hareketler görülür. (jest-mimikler-nesnelerle aynı hareketi tekrar tekrar yapma..vb)
  • İlgi alanları sınırlıdır.(az sayıda oyun ya da oyuncağa/nesneye ilgi duyarlar )
  • Beden hareketleri ve koordinasyonunda güçlük çekerler.(yazı yazarken-çizim becerilerinde-ip atlama-bisiklete binme-dans-harekete dayalı müzikli oyunlarda ritme uyma…vb)

 

Otizmli Bireylerin Eğitimi/Tedavisi:

*Dünya genelinde birçok çalışma sonucuna göre şu anlaşılmıştır:

              En İyi Tedavi Eğitimdir!

               *Bu nedenle otizmli çocukların eğitimine;

               Olabildiğince Erken Yaşta Başlanmalıdır!

               *Eğitimde öncelik;

Göz kontağı kurma-yönergeye doğru tepki verme-taklit –çalışma masasında oturma-dikkat süresini artırma-iletişimde kelimeleri kullanma-basit oyunlara katılma… vb.

Öğrenmeye Hazırlık Becerilerine Verilmeli, gelişimsel sıraya ve duruma göre kolaydan zora doğru ve sabırlı ve çok tekrarlı bir eğitim yaklaşımı uygulanmalıdır.

Otizmin Farkındayız

Onların Yanındayız!

Biz de okul olarak Otizm farkındalık etkinliklerimizi gerçekleştirdik. Öğretmenlerimiz bu konuda sınıf içi bilgilendirme etkinlikleri düzenledi. Ayrıca okulumuzun giriş katında bulunan pano düzenlendi.

Nis

Kahramanmaraş depremi son yüzyılın en büyük ikinci depremi

Türkiye’nin güneydoğusunu vuran deprem tüm ülkeyi derinden üzdü. Yaşanan bu depremler son yüzyılın en büyük depremleri olarak kayıtlara geçti. Ayrıca dünyada şu ana kadar 2023 yılında gerçekleşen en büyük felaket oldu. Merkez üssü Kahramanmaraş’ta meydana gelen iki deprem, Türkiye’nin deprem tarihine geçti.

Kahramanmaraş Pazarcık’ta meydana gelen 7,7 şiddetindeki deprem son yüzyılın en büyük ikinci depremi olurken, bir gün sonra yine Kahramanmaraş Elbistan’ta yaşanan 7.6 büyüklüğündeki deprem son yüzyılın en büyük üçüncü depremi olarak kayıtlara geçti.

Depremde can kaybı 50 bin 399 olmuş ve 105.000 civarı bina yıkılmıştır.

Biz de okul olarak deprem, yangın ve doğal afetler konusunda öğrencilerimizi bilinçlendirmek ve bir farkındalık oluşturmak için okulumuzda etkinlikler düzenledik.

1-7 Mart ‘Deprem Haftası’ kapsamında, 6 Mart Pazartesi günü saat 11.30’da “Deprem Anı ve Tahliye Tatbikatı” yapıldı. Öğrenci ve öğretmenlerimiz deprem anında "çök, kapan, tutun" hareketleri ile güvenli alan oluşturup ardından kontrollü şekilde okulun bahçesine çıktı ve tatbikatı başarıyla tamamladılar. 

Ayrıca okulumuzun giriş katına Deprem, Yangın ve Doğal afetler konusunda pano hazırlandı.

Nis

18 Mart Çanakkale Zaferi Anma Etkinliğimiz

18 Mart Çanakkale Zaferi kapsamında öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin hazırlamış olduğu slayt gösterisi ve film etkinliğiyle anma töreni gerçekleştirildi. Ayrıca okulumuzun giriş katındaki pano günün anlam ve önemini  belirten yazı ve fotoğraflarla donatıldı.