T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / MALKARA - Malkara Mesleki Eğitim Merkezi

2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ

Otizm ile ilgili farkındalık oluşturmak ve otistik bireylerin sorunlarına çözüm bulmak amacıyla, 2 Nisan, Birleşmiş Milletler tarafından "Dünya Otizm Farkındalık Günü" olarak ilan edilmiştir. Bu çerçevede Nisan ayı boyunca tüm dünyada otizmle ilgili yapılan etkinlikler yoluyla, otistik bireylerin toplumla bütünleşmelerini sağlamaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır.

Otizmle ilgili yapılan birçok çalışma sonucuna göre; otizmli bireylerin gelişiminde en önemli unsur, almış oldukları eğitimdir. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, tüm Türkiye´de Rehberlik ve Araştırma Merkezleri'nde çalışan uzman ekibi ile otizmli bireylerin tanılanması ve kendilerine en uygun eğitim ortamlarına yönlendirilmesi amacıyla hizmet etmektedir. 

 

2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ

 

Ne Kadar Tanır Ve Anlarsak O Kadar Yardım Edebiliriz !!!

 

Otizimli Bireylerin Özellikleri:

  • İnsanlarla iletişim kurma biçimleri oldukça farklıdır; çoğunlukla yüz yüze /göz göze iletişim kurmaktan kaçınırlar.
  • İçe kapanık; kendi halinde bir görüntüleri vardır.
  • Çevresindeki insanların davranışlarını ve söylediklerini pek taklit etmezler bu nedenle önemli bir kısmının zekası normal düzeyde iken yine de öğrenme sürecinde güçlük çekerler.
  • Dil ve konuşma becerilerinde güçlük çekerler; konuşmaları çok az kelime ile ya da konuşsa bile çarpık konuşma,  karşılıklı konuşmama…vb  güçlükler yaşarlar. Bu nedenle de işaretlerle/ beden dili ile iletişim kurmaya çalışırlar.
  • Tek başına oyun oynama eğilimleri yaygındır.(İçe dönük ve sosyal olarak içe kapanık bir halleri gözlenir)
  • Bazı otizmli bireylerde anlamsız, amaçsız gibi görünen tekrarlayan hareketler ve takıntılı hareketler görülür. (jest-mimikler-nesnelerle aynı hareketi tekrar tekrar yapma..vb)
  • İlgi alanları sınırlıdır.(az sayıda oyun ya da oyuncağa/nesneye ilgi duyarlar )
  • Beden hareketleri ve koordinasyonunda güçlük çekerler.(yazı yazarken-çizim becerilerinde-ip atlama-bisiklete binme-dans-harekete dayalı müzikli oyunlarda ritme uyma…vb)

 

Otizmli Bireylerin Eğitimi/Tedavisi:

*Dünya genelinde birçok çalışma sonucuna göre şu anlaşılmıştır:

              En İyi Tedavi Eğitimdir!

               *Bu nedenle otizmli çocukların eğitimine;

               Olabildiğince Erken Yaşta Başlanmalıdır!

               *Eğitimde öncelik;

Göz kontağı kurma-yönergeye doğru tepki verme-taklit –çalışma masasında oturma-dikkat süresini artırma-iletişimde kelimeleri kullanma-basit oyunlara katılma… vb.

Öğrenmeye Hazırlık Becerilerine Verilmeli, gelişimsel sıraya ve duruma göre kolaydan zora doğru ve sabırlı ve çok tekrarlı bir eğitim yaklaşımı uygulanmalıdır.

Otizmin Farkındayız

Onların Yanındayız!

Biz de okul olarak Otizm farkındalık etkinliklerimizi gerçekleştirdik. Öğretmenlerimiz bu konuda sınıf içi bilgilendirme etkinlikleri düzenledi. Ayrıca okulumuzun giriş katında bulunan pano düzenlendi.

05-05-2023

05-05-202305-05-2023

05-05-202305-05-202305-05-202305-05-202305-05-202305-05-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.05.2023 - Güncelleme: 05.05.2023 12:36 - Görüntülenme: 181
  Beğen | 0  kişi beğendi